سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 7 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
گزارش ویژه چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۸:۳۴:۵۸

در سال ٢٠١٤
کشف ذخایر نفت و گاز به کمترین مقدار خود در ٢٠ سال اخیر رسید
ایران دریلینگ: بنابر اعلام شرکت آمریکایی آی اچ سی، کشف ذخایر نفت و گاز جهان در سال ٢٠١٤ میلادی به پایین‌ترین مقدار خود در ٢٠ سال اخیر رسیده است. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، بنابر آمار منتشر شده شرکت تحقیقاتی آی اچ اس ‌(IHS)، کشف ذخایر جدید نفت و گاز جهان در سال ٢٠١٤ میلادی به طور قابل توجهی کاهش یافته و به پایین‌ترین مقدار خود از سال ١٩٩٥ رسیده است. روزنامه فایننشال تایمز به نقل از تحقیقات شرکت آی اچ اس گزارش داد: کشف ذخایر جدید نفت و گاز در سال ٢٠١٤ میلادی، پایین‌ترین رقم در ٢٠ سال اخیر بوده است زیرا حتی "یک میدان جدید بزرگ" با ذخایر بیش از ٥٠٠ میلیون بشکه نفت کشف نشده بود. آمار منتشر شده این شرکت، ذخایر شیل گس (گاز رسی) و دیگر ذخایر واقع در خشکی آمریکای شمالی را شامل نمی‌شود. حجم ذخایر نفت و گاز کشف شده در سال ٢٠١٤ در جهان به جز ذخایر شیل گس و دیگر ذخایر کشف شده در آمریکای شمالی، بالغ بر ١٦ میلیارد بشکه بوده و به پایین‌ترین مقدار خود در ٢٠ سال اخیر رسیده است.

این چهارمین سال متوالی است که این شاخص رو به کاهش است.

پیتر جکسون، کارشناس شرکت آی اچ اس گفت: کاهش تعداد میدان‌های نفتی و گازی در جهان بسیار نگران کننده است اما هنوز اطلاعات کافی برای پیش‌بینی کمابیش دقیقی در این باره برای سال‌های ٢٠٢٥-٢٠٢٠ در دست نداریم. انقلاب شیل اویل در آمریکای شمالی منجر به مازاد عرضه نفت و کاهش شدید قیمت‌های نفت در سال ٢٠١٤ شد، با این حال جکسن می‌گوید که شیل گس تنها حدود ٥ درصد از تولید جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. این گزارش تاکید کرد که بودجه‌های حفاری در سرتاسر صنعت نفت جهان کاهش یافته است و بنابر این، تعداد حفر چاه‌ها احتمال دارد حتی با وجود افزایش تقاضای انرژی کاهش یابد.


  کد خبر : 626
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :